COACHINGENT
van droom naar daad

Verbindende communicatietraining in Gent

In deze workshop van COACHINGENT krijg je inzicht in hoe communicatie werkt en wat de waarde is om op een verbindende en constructieve manier met klanten, collega’s en partners om te gaan. 

 

Training in verbindende communicatie

Raak je soms vast in je communicatie met klanten, collega’s of partners en wil je hieraan werken? Wil je ontdekken hoe je constructiever contact kan maken met anderen? Wil je beter leren netwerken? Wil je ontevreden klanten kunnen ombuigen naar tevreden klanten? Wil je je medewerkers beter kunnen aansturen? Wil je leren hoe je feedback kan geven? Of wil je graag leren hoe je op een efficiënte manier met je baas kunt onderhandelen?

Constructief en eerlijk leren luisteren en communiceren

In deze workshop krijg je inzicht in hoe communicatie werkt. We doen inspiratie op bij Marshall Rosenberg, de grondlegger van de verbindende communicatie. Hij heeft een vierstappenmodel van communicatie ontwikkeld: waarneming, gevoel, behoefte en verzoek. Je leert het verschil kennen tussen waarnemen en de manier waarop we de wereld interpreteren. Je wordt je bewust van je eigen gevoelens en behoeften, alsook van die van de ander. Door dat groeiend bewustzijn wordt het gemakkelijker om je boodschap helder te formuleren, eerlijk te spreken en constructief te luisteren naar de ander en naar jezelf. Zo leer je effectiever communiceren.

Doelen van verbindend communiceren

Tijdens de dagtraining ga je aan de slag met verschillende voorbeelden en oefeningen om jezelf te trainen in het verbindend communiceren. Na de workshop heb je concrete tools en inzichten die je in je team, met je klanten of met je partners kan uitproberen. Zo zul je:

  • Het verschil leren kennen tussen waarneming, interpretatie en oordeel.

  • Vlotter contact kunnen maken met klanten en partners.

  • Je (gevoelige) triggers leren kennen in een professionele context

  • Constructief kunnen reageren waardoor je professioneel blijft

  • Een yes-set opgebouwd hebben vanuit vraagstellingen

  • Je eigen behoeftes kunnen verwoorden en benoemen waardoor je makkelijker verbinding met anderen

  • Concrete en duidelijke verzoeken kunnen formuleren en die onderscheiden van eisen

  • Makkelijker met moeilijke klanten of collega’s kunnen omgaan

  • Een goede bemiddelaar zijn

  • Je team beter kunnen aansturen

Datum en locatie

Er zijn momenteel twee trainingen gepland. Eentje op 18/10/2018 en eentje op 26/03/2019. Ze vinden allebei plaats in Ask-It (Gent). Dat is een gerenoveerde brouwerij die zowel sfeervol als professioneel is ingericht. Ideaal voor een inspirerende dag communicatietraining!

Details

  • Data: 18/10/2018 (al volzet) of 26/03/2019 — nieuwe data voor 2018 volgen mogelijks nog

  • Locatie: Ask-It, Ham 175 - 9000 Gent (www.debrouwerij.be)

  • Prijs: 152 euro excl. BTW

  • Inbegrepen: Syllabus, lunch (soep en broodjes), koffie en thee

  • Doelgroep: Werknemers en zelfstandigen die willen inzetten op een betere, vlottere en efficiëntere communicatie

Wie is Nele

Nele is pedagoog, trainer en gecertificeerde coach.

Ze houdt ervan om zich in te zetten voor meer verbinding in relaties op persoonlijk en professioneel vlak. Haar missie is om vanuit een geweldloze en oplossingsgerichte houding je te inspireren en te begeleiden. Wil je meer info of heb je een persoonlijke vraag voor haar? Mail naar nele@coachingent.be of neem een kijkje op haar persoonlijke website.

http://www.nelevandevijver.be